کلاهبرداری ۳ میلیاردی دستفروش ۱۸ ساله مترو از مردم-راهبرد معاصر

کلاهبرداری ۳ میلیاردی دستفروش ۱۸ ساله مترو از مردم

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری جوان ۱۸ ساله تبعه یکی از کشور‌های همسایه که در پوشش دست‌فروش در مترو اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده بود، خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 23
کد خبر: ۲۵۱۲۵۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرهنگ علی قاسم پور در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری به شیوه برداشت مبلغ اضافه از کارت بانکی‌شان یا اعلام ناموفق بودن تراکنش توسط فردی که در مترو دست فروشی می‌کرد، پیگیری موضوع و دستگیری سارق در دستورکار ماموران پلیس مترو قرار گرفت.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: ماموران پس از بازبینی دوربین‌های مداربسته و اقدامات فنی پلیسی، متوجه شدند سارق با فریب دادن افراد و اعلام ناموفق بودن تراکنش یا اضافه کردن چند صفر به مبلغ خرید و کشیدن مجدد کارت بانکی از آنها مبلغ بیشتری دریافت کرده است. در همین راستا نیز ماموران با اقدامات فنی پلیسی و شیوه‌های نوین کشف جرم هویت سارق ۱۸ ساله را که از اتباع کشور همسایه بود شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه تصویر متهم در اختیار تمامی واحد‌های انتظامی و عملیاتی پلیس مترو در تمامی ایستگاه‌ها قرار گرفت، گفت: سرانجام ماموران متهم را در یکی از ایستگاه‌های مترو و در حین دست فروشی و سرقت از شهروندان رویت کردند که بلافاصله این فرد دستگیر و به کلانتری منتقل شد. همچنین ماموران در بازرسی از متهم تعداد ۱۰ عدد کارت بانکی متعلق به شهروندان و سه عدد دستگاه کارتخوان را کشف و ضبط کردند.

قاسم‌پور با اشاره به انجام بازجویی از متهم در مقر انتظامی گفت: متهم در جریان بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری و فریب دادن شهروندان با همدستی یکی از دوستان خود اعتراف کرد و گفت که هنگام خرید با سوءاستفاده از شلوغی مترو یا خستگی خریدار، ارقام را بیشتر وارد کرده یا با این بهانه که تراکنش موفق نبوده و مبلغ به حساب بازگردانده خواهد شد، دوبار کارت کشیده است. این دو نفر در پایان روز درآمد حاصل از کلاهبرداری از مردم را در میان خود تقسیم می‌کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی‌های بیشتر ماموران مشخص شد متهم تاکنون سه میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده و ۴۰۰ میلیون ریال نیز بعد از متوجه شدن شهروندان در حالی که چاره‌ای جز برگرداندن وجه اضافی نداشته، رد مال کرده است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند، گفت: همچنین اقدامات برای دستگیری همدست این سارق نیز در دستورکار ماموران پلیس قرار دارد.

قاسم‌پور از تشکیل پرونده برای متهم دستگیر شده خبر داد و گفت: این فرد به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. در این خصوص لازم است که شهروندان نیز توجه داشته باشند که تا حد امکان از فروشگاه‌های نامعتبر خرید نکنند و و اگر مجبور به خرید هستند، مبلغ و رمز بانکی را شخصا وارد کنند./ ایسنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده